Door deze site te gebruiken, gaat u akkoord met het privacybeleid en gebruiksvoorwaarden.
Accepteren
FRITSFRITSFRITS
  • Home
  • Magazine
    • Interviews
    • Reportages
    • Columns
    • Advertorials
    • FRITS Top 50
    • In opdracht
  • Thema’s
    • Gidsen
    • Restaurant Top 50
    • Acht Eeuwen Eindhoven
  • Tips
    • B(u)y Locals
    • Hotspots
  • Community
    • Vrienden van FRITS
    • FLITS!
    • Partners
  • Nieuws
    • Actueel
    • Eindje van de Week
    • Socials
  • Adverteren
  • Over
    • Vacatures
U leest: ‘Ik zag meer in de directe verkoop aan consumenten’
Aa
Aa
FRITSFRITS
  • Home
  • Magazine
  • Thema’s
  • Tips
  • Community
  • Nieuws
  • Adverteren
  • Over
Zoeken
  • Home
  • Magazine
    • Interviews
    • Reportages
    • Columns
    • Advertorials
    • FRITS Top 50
    • In opdracht
  • Thema’s
    • Gidsen
    • Restaurant Top 50
    • Acht Eeuwen Eindhoven
  • Tips
    • B(u)y Locals
    • Hotspots
  • Community
    • Vrienden van FRITS
    • FLITS!
    • Partners
  • Nieuws
    • Actueel
    • Eindje van de Week
    • Socials
  • Adverteren
  • Over
    • Vacatures
Volg ons
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Over FRITS
  • Contact
© Frits.nl alle rechten voorbehouden.
Abonneren
FRITS > Magazine > Advertorials > ‘Ik zag meer in de directe verkoop aan consumenten’
Advertorials

‘Ik zag meer in de directe verkoop aan consumenten’

Redactie
Laatst geüpdatet 09/07/2024 op 2:05
Redactie 11 maanden geleden 751 keer gelezen 4 minuten lezen Kees Martens

Beauty Company is al meer dan dertig jaar een begrip in Europa als het gaat om hoogwaardige hand- en nagelverzorging producten. Waar voorheen vooral de focus lag op de verkoop aan distribiteurs en salons, weet het familiebedrijf sinds drie jaar ook direct de consument te bereiken. Dat doet Beauty Company via hun succesvolle webshops én een brandstore in Eindhoven. Dit jaar openen drie nieuwe brandstores hun deuren, op verschillende A-locaties in Nederland.

Tekst: Djaydee Kraus | Foto’s: Kees Martens

De kracht achter dit groeiende succes is Stephan Duisters, directeur van Beauty Company. Hij nam het stokje zo’n drie jaar geleden over, toen zijn neef Dennis plotseling overleed. „Het was een verdrietige en hectische tijd. Daar kwam bij dat ik totaal geen kennis had van deze branche. Ik zat in de autoverhuur-business. Toch besloot ik het bedrijf voort te zetten. Het zat nota bene al meer dan 30 jaar in onze familie.”

Las Vegas

Nog even terug naar de beginjaren. Naar 1993 om precies te zijn. In dat jaar besloot Willy Duisters, de oom van Stephan, om nagelproducten te gaan importeren. „Hij had de producten per toeval gezien in Las Vegas en zag er wel kansen in.” In eerste instantie werden er vooral Amerikaanse producten geïmporteerd en gedistribueerd binnen Europa. Later kwamen daar ook andere producten én landen buiten Europa bij. „Uiteindelijk besloten we ook onze eigen producten en merken te ontwikkelen”, vertelt Stephan verder. „De focus lag in die tijd volledig op de zakelijke markt.”

Ook voor consumenten

Met Stephan aan het roer veranderde die focus. „Ik zag meer in de directe verkoop aan consumenten. Korte lijnen, hogere marges en dus meer winst. Zeker in de coronaperiode, toen nagelsalons hun deuren moesten sluiten, konden we er niet omheen. Onze thuiskits, waarmee je je nagels thuis kan ver- zorgen, vlogen als warme broodjes over de toonbank. Inmiddels leveren we 70 procent van onze producten aan consumenten en 30 procent aan bedrijven.”

Brandstores

In 2023 opende Stephan de eerste brandstore. „Om op die manier onze online verkoop te onder- steunen.” Ook dat bleek een schot in de roos. Niet zo raar dus dat Beauty Company dit jaar nog drie andere brandstores opent. „In Amsterdam, Rotterdam en Maastricht. Voor 2025 staan locaties als België, namelijk Antwerpen, Wijnegem Shopping Center en Brugge op ons verlanglijstje.”

Toekomst

Hoe Stephan naar de toekomst kijkt? „Heel positief. Op dit moment werken we aan de ontwikkeling van eigen merken. Onlangs zijn we nog een samenwerking aangegaan met & C van Chantal Janzen. Daar zijn we uiteraard heel trots op.” Ook kijkt de ondernemer al verder vooruit. „Ik wil de Beauty Company goed achterlaten voor mijn dochters, die wel al actief zijn binnen ons bedrijf. Ik weet zeker dat ze er een nóg groter succes van gaan maken.”

Redactie 09/07/2024 09/07/2024
Deel dit artikel
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Email
Wat denkt u ervan?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry3
Wink0
Vorige artikel ‘Iedereen is van gelijke waarde’
Volgende artikel Het witte goud
Laat een reactie achter

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant

4
Advertorials

GASSAN Vintage Roadshow: Tijdloze luxe in Eindhoven

Door Eva Wellens 2 maanden geleden
2
Advertorials

Bij Dartshopper laten ze zich niet gek maken

Door Redactie 2 maanden geleden
Mette Laugs. directeur-bestuurder van Philzuid
Advertorials

‘Wij blijven het huisorkest van Muziekgebouw’

Door Marjolein Sengers 2 maanden geleden
Toon meer
FRITS
  • Over FRITS
  • Gidsen
  • Magazine
  • Vrienden van FRITS
  • Abonneren
  • Contact
  • Adverteren
  • Onze partners

Vind ons op de socials

Neem contact met ons op: redactie@frits.nl

2024 © Frits.nl alle rechten voorbehouden. | Powered by Space'M Online
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Over FRITS
  • Contact
Welkom terug!

Meld u aan bij uw account

Wachtwoord vergeten?