Door deze site te gebruiken, gaat u akkoord met het privacybeleid en gebruiksvoorwaarden.
Accepteren
FRITSFRITSFRITS
  • Home
  • Magazine
    • Interviews
    • Reportages
    • Columns
    • Advertorials
    • FRITS Top 50
    • In opdracht
  • Thema’s
    • Gidsen
    • Restaurant Top 50
    • Acht Eeuwen Eindhoven
  • Tips
    • B(u)y Locals
    • Hotspots
  • Community
    • Vrienden van FRITS
    • FLITS!
    • Partners
  • Nieuws
    • Actueel
    • Eindje van de Week
    • Socials
  • Adverteren
  • Over
    • Vacatures
U leest: ‘De cliënt staat bij ons altijd centraal’
Aa
Aa
FRITSFRITS
  • Home
  • Magazine
  • Thema’s
  • Tips
  • Community
  • Nieuws
  • Adverteren
  • Over
Zoeken
  • Home
  • Magazine
    • Interviews
    • Reportages
    • Columns
    • Advertorials
    • FRITS Top 50
    • In opdracht
  • Thema’s
    • Gidsen
    • Restaurant Top 50
    • Acht Eeuwen Eindhoven
  • Tips
    • B(u)y Locals
    • Hotspots
  • Community
    • Vrienden van FRITS
    • FLITS!
    • Partners
  • Nieuws
    • Actueel
    • Eindje van de Week
    • Socials
  • Adverteren
  • Over
    • Vacatures
Volg ons
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Over FRITS
  • Contact
© Frits.nl alle rechten voorbehouden.
Abonneren
FRITS > Magazine > Advertorials > ‘De cliënt staat bij ons altijd centraal’
Advertorials

‘De cliënt staat bij ons altijd centraal’

Bart Assies
Laatst geüpdatet 11/12/2024 op 3:32
Bart Assies 5 maanden geleden 450 keer gelezen 8 minuten lezen René Manders/DCI Media

Velthuis onderscheidt zich al drie decennia in kwaliteit en veiligheid

Velthuis kliniek is met haar bijna dertigjarig bestaan één van de meest ervaren klinieken voor esthetische chirurgie in Nederland. Ze biedt een breed scala aan cosmetische behandelingen voor huid, gezicht en lichaam, zoals een ooglidcorrectie, liposuctie of borstlift. De kliniek heeft met haar acht vestigingen een degelijke reputatie opgebouwd die zich onderscheidt in kunde, kennis en vertrouwen.

Tekst: Bart Assies, Hanneke van den Nieuwenhof | Foto’s: René Manders/DCI Media

Onze specialisten zijn allemaal opgeleid als plastisch chirurg; een opleiding van zes jaar na je studie tot algemeen arts. Dat is een belangrijke garantie voor kwaliteit”, legt plastisch chirurg Jeroen Schots uit. „Plastische chirurgie is namelijk een veelomvattend specialisme: van het opvullen van verslapte huid met lichaamseigen vet tot het verwijderen van overtollige huid; we komen het allemaal tegen en het vergt allemaal verschillende vaardigheden.” Schots richt zich naast lichaamsbehandelingen op kleinere ingrepen aan het gezicht. „Bij een ooglidcorrectie komt veel anatomische kennis kijken”, aldus Schots. „Hoe is de conditie van de onderliggende spieren, hoe staan de wenkbrauwen? Soms moet er een spiertje ingekort worden en hoeft er geen huid weggenomen te worden – kortom, dat is werk voor de specialist!”

Super specialisatie

Schots wijst op één van de belangrijkste aspecten waarin de kliniek zich onderscheidt: superspecialisatie. Hij benadrukt dat het werken in een team de mogelijkheid geeft tot het specialiseren binnen een specialisme. Schots: „Wij verwijzen naar elkaar door als één van ons meer ervaring heeft met een bepaalde ingreep. Hoe vaker je een specifieke operatie uitvoert, des te beter je erin wordt!” Specialisatie is het sleutelwoord, beaamt ook plastisch chirurg Carlo Welters. „De cliënt alsook de specialist heeft baat bij een perfect uitgevoerde operatie die past bij de wensen en verwachtingen van de cliënt. Pas als iedereen tevreden is spreken we over een geslaagde operatie.”

Eerlijk en realistisch behandeladvies

Perfect uitgevoerde operaties zijn echter niet het hele verhaal. Het behandeltraject van een cliënt begint met een intake waarin een persoonlijk en eerlijk advies centraal staat. De juiste verwachting scheppen is daarbij cruciaal. Plastisch chirurg Marijke van den Elzen: „Ik vind het ontzettend belangrijk om goed te luisteren naar de wensen van mijn cliënten, maar ook om open te zijn over wat wel en niet kan – een eerlijk en realistisch verhaal om teleurstellingen te voorkomen. Uitgangspunten bij het behandelplan zijn dat je jezelf blijft, maar niet meer gehinderd wordt door dingen die jij zelf als onvolkomenheden ervaart, dat je meer zelfvertrouwen krijgt. Wij focussen op een natuurlijk resultaat; het creëren van balans van goede verhoudingen in lichaam en gezicht. Het komt ook wel voor dat we iemand afraden om een bepaalde operatie te ondergaan. Het is belangrijk dat iemand zich gehoord en begrepen voelt.”

Ik vind het ontzettend belangrijk om goed te luisteren naar de wensen van mijn cliënten, maar ook om open te zijn over wat wel en niet kan

Natuurlijke balans

Voor alle plastisch chirurgen van Velthuis geldt dat ze zich inleven in de wensen en verwachtingen van de cliënt. Dit is waar we voor staan bij Velthuis kliniek, zodat we tot een resultaat komen dat natuurlijk oogt”, aldus plastisch chirurg Han Wilmink. Hij ziet dat cosmetische chirurgie steeds meer geaccepteerd raakt. „Het is over komen waaien uit de VS, waar je de resultaten van ingrepen best mag zien. In Nederland ligt dat anders, wij doen hier geen opvallende dingen. Mensen worden ouder en blijven langer gezond, dan is het begrijpelijk dat je eruit wilt zien zoals jij je voelt. Er zijn bijvoorbeeld steeds meer mannen en vrouwen die een buik- of borstcorrectie willen, zodat ze weer kunnen genieten van een dagje op het strand. De kosten van dergelijke operaties zijn weliswaar voor eigen rekening, maar ze verhogen het levensgeluk aanzienlijk. Vaak is de reactie na een ingreep: dat had ik veel eerder moeten doen!”

De Kliniek op RTL4

„De ervaring van de cliënt staat voor ons centraal. Dat laten we zien in het televisieprogramma De Kliniek. Hierin volgen we een aantal cliënten in hun behandeltraject en een aantal specialisten van Velthuis kliniek tijdens hun werk. Plastisch chirurg Van den Elzen heeft meegewerkt aan de afleveringen, die vanaf september weer worden uitgezonden. In de televisieserie begeleidt en opereert zij een cliënt die een borstverkleining ondergaat en hierdoor weer beter in haar vel komt te zitten. Wij vinden het belangrijk dat cosmetische chirurgie meer aandacht krijgt, omdat er in de toekomst steeds meer vraag naar zal ontstaan. In deze serie geven we een transparant beeld van wat we doen, en wordt ook duidelijk wat het belang is van het kiezen van een ervaren arts en een behandeling die voldoet aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidseisen.”

Kwaliteit en veiligheid

Dat esthetische chirurgie de toekomst heeft, blijkt ook uit de ontwikkeling van Velthuis kliniek. In januari 1995 begonnen Peter Velthuis en Jak Dekker een kleine kliniek voor esthetische chirurgie in Eindhoven. Inmiddels is Velthuis met acht vestigingen in het land één van de de grootste privéklinieken voor plastische chirurgie, injectables en huidverbetering in Nederland. „Sinds Velthuis kliniek in 1995 gestart is, is er veel veranderd”, zegt Wilmink. „Een ding is echter onveranderd gebleven: het belang van kwaliteit en veiligheid staat altijd voorop. We luisteren naar de wensen van de cliënt. Vervolgens kiezen we samen de behandeling die het beste bij hem of haar past. Zo weten we zeker dat een ieder straks weer vol vertrouwen in het leven staat.”


Velthuis kliniek biedt cosmetische behandelingen voor lichaam, gezicht en huid.
Bij de kliniek is aandacht voor jouw persoonlijke verhaal en wordt samen de behandeling gekozen die het beste bij jouw wensen past. En dat doen ze al meer dan 29 jaar, veilig en vertrouwd. Op het reviewplatform KliniekErvaringen staan inmiddels al ruim 5.200 reviews van cliënten die de zorg ervaren hebben met een gemiddelde beoordeling van een 8,9. Je vindt de kliniek op de Dr. Holtroplaan 3 te Eindhoven. Vind meer informatie op www.velthuiskliniek.nl. Bij vragen kun je contact met ons opnemen via 088 – 778 52 01.

Ook interessant

GASSAN Vintage Roadshow: Tijdloze luxe in Eindhoven

Bij Dartshopper laten ze zich niet gek maken

‘Wij blijven het huisorkest van Muziekgebouw’

Vrijwilligerswerk onder werktijd

CapitalatWork realiseert groei en vernieuwing

Bart Assies 11/12/2024 11/12/2024
Deel dit artikel
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Email
Wat denkt u ervan?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Wink0
Vorige artikel ‘Positieve woorden brengen mensen in beweging’
Volgende artikel ‘Welvaart & Welzijn horen bij elkaar’
Laat een reactie achter

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant

4
Advertorials

GASSAN Vintage Roadshow: Tijdloze luxe in Eindhoven

Door Eva Wellens 2 maanden geleden
2
Advertorials

Bij Dartshopper laten ze zich niet gek maken

Door Redactie 2 maanden geleden
Mette Laugs. directeur-bestuurder van Philzuid
Advertorials

‘Wij blijven het huisorkest van Muziekgebouw’

Door Marjolein Sengers 2 maanden geleden
Toon meer
FRITS
  • Over FRITS
  • Gidsen
  • Magazine
  • Vrienden van FRITS
  • Abonneren
  • Contact
  • Adverteren
  • Onze partners

Vind ons op de socials

Neem contact met ons op: redactie@frits.nl

2024 © Frits.nl alle rechten voorbehouden. | Powered by Space'M Online
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Over FRITS
  • Contact
Welkom terug!

Meld u aan bij uw account

Wachtwoord vergeten?