PSV is weer begonnen. Of IK er klaar voor ben? De envelop met deze mededeling én vraag droeg tevens het logo van Brainport Eindhoven hetgeen voor enige verwarring zorgde. Maar de aanmoediging ‘Maak snel deze envelop open!’ was dermate dwingend dat IK mezelf nauwelijks tijd gunde om de precieze afzender tot me door te laten dringen.
En hoera: een trendy PSV-mondkapje en een speciale Brainport- annex PSV-vlaggenlijn bleken de veelbelovende inhoud van de envelop. Het mondkapje was weliswaar medisch niet verantwoord maar just for fun! Made in China! O ironie. De vlaggenlijn zal zo’n anderhalve meter in lengte bedragen en dus uitstekend geschikt als meetlat voor het nieuwe normaal! Daar maak je een man van 57 echt blij mee!
De prullaria gingen vergezeld van een kaart vol ronkende teksten waarin stond dat WE blij zijn dat het seizoen weer is begonnen. Hoewel WE niet met z’n allen naar het stadion kunnen. WE zitten namelijk grotendeels thuis. Als troost ontvingen WE het mondkapje en de vlaggenlijn. Samen maken WE immers Brainport sterker voor iedereen in de regio als WE samen werken en ook samen vieren. Want Eendracht maakt Macht.
Of ik de vlaggetjes maar wilde ophangen en de foto wilde delen op sociale media… Misschien dat een zevenjarige hier wild van wordt maar IK voel me als supporter allesbehalve serieus genomen. IK heb een seizoenskaart en zit het liefst op de tribune, als tenminste Mvogo niet teveel ballen over zijn voet laat stuiteren…
Dus vroeg IK me af of Brainport misschien ook een kinderafdeling heeft waar deze gadgets worden bedacht. Waar zevenjarigen in een melige bui vanalles verzinnen als onderdeel van een meerjaren strategisch marketingplan om het maatschappelijk draagvlak en de sociale impact van Brainport te vergroten? En dan onder het genot van een glaasje prik helemaal in een deuk liggen om die maffe PSV-supporters die te lam zijn om op de tribune zelfs maar een sjaal dragen maar thuis wel met mondkapje op en wapperend met vlaggetjes voor de tv gaan zitten? Om dat vervolgens trots te delen via social media? Geheel Metropoolregio Brainport Eindhoven TDK-proof!
IK ben Malle Pietje niet. Hou iemand anders voor Eindhoven de gekste.
Hans Matheeuwsen
Hoofdredacteur FRITS Magazine