Door deze site te gebruiken, gaat u akkoord met het privacybeleid en gebruiksvoorwaarden.
Accepteren
FRITSFRITSFRITS
  • Home
  • Magazine
    • Interviews
    • Reportages
    • Columns
    • Advertorials
    • FRITS Top 50
    • In opdracht
  • Thema’s
    • Gidsen
    • Restaurant Top 50
    • Acht Eeuwen Eindhoven
  • Tips
    • B(u)y Locals
    • Hotspots
  • Community
    • Vrienden van FRITS
    • FLITS!
    • Partners
  • Nieuws
    • Actueel
    • Eindje van de Week
    • Socials
  • Adverteren
  • Over
    • Vacatures
U leest: Resolvit laat ICT werken
Aa
Aa
FRITSFRITS
  • Home
  • Magazine
  • Thema’s
  • Tips
  • Community
  • Nieuws
  • Adverteren
  • Over
Zoeken
  • Home
  • Magazine
    • Interviews
    • Reportages
    • Columns
    • Advertorials
    • FRITS Top 50
    • In opdracht
  • Thema’s
    • Gidsen
    • Restaurant Top 50
    • Acht Eeuwen Eindhoven
  • Tips
    • B(u)y Locals
    • Hotspots
  • Community
    • Vrienden van FRITS
    • FLITS!
    • Partners
  • Nieuws
    • Actueel
    • Eindje van de Week
    • Socials
  • Adverteren
  • Over
    • Vacatures
Volg ons
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Over FRITS
  • Contact
© Frits.nl alle rechten voorbehouden.
Abonneren
FRITS > Magazine > Advertorials > Resolvit laat ICT werken
Advertorials

Resolvit laat ICT werken

Frank van der Linden
Laatst geüpdatet 21/01/2025 op 11:57
Frank van der Linden 4 maanden geleden 464 keer gelezen 8 minuten lezen DCI Media

Tim Peerlings wil groeien naar tienduizend klanten

Ze verkopen geen IT oplossingen, maar optimaliseren je bedrijfsprocessen. Ze leveren geen kantoorautomatisering, maar zorgen voor werkplekken die werken. Of het nu gaat om je netwerk, je database-informatie, mail- of telefonieverkeer, in alles is duidelijk dat Resolvit uit Eindhoven met de slimste oplossingen en modernste ICT-technieken werkt. Met een kosten-per-werkplek-per-maand-model weet een klant ook nog eens precies waar hij aan toe is.

Tekst: Frank van der Linden | Foto’s: DCI Media

Op hun locatie op de High Tech Campus, waar ze nu net een jaar zitten, denkt directeur/eigenaar Tim Peerlings hardop na over hoe het allemaal ooít begon. „Eigenlijk al met de keuze van mijn studie. Ik ben een echte techneut en koos voor de opleiding Network Infrastructure Design in Heerlen. De stage die ik voor die studie moest lopen bracht me naar Eindhoven. In die tijd heb ik me behoorlijk ontwikkeld, niet alleen wat betreft kennis en ervaring, maar zeker ook mijn persoonlijkheid en karakter.

Als achttienjarige heb ik me prima vermaakt in Eindhoven. Van eerst een wat gesloten Limburger, werd ik daar meer een open Brabander”, zegt Tim met een glimlach. Tijdens zijn studietijd ontdekte hij dat hij relatief enthousiaster was over ICT, dus meer de digitale apparatuur en diensten die gericht zijn op communicatie. Zaken zoals telecommunicatie, internet en (mobiele) telefonie. In die tijd zette hij ook al zijn eerste stappen op het ondernemerspad. „In de beginperiode ging dat nog meer om de klassieke kantoorautomatisering, waarbij ik 24/7 klaar stond voor klanten. Daarbij was ik nog in m’n eentje, dus dat was af en toe flink aanpoten. Wat ik toen al bedacht had was het aanbod van een vaste prijs per medewerker/werkplek per maand. Dat sloeg direct aan bij klanten.”

Ambitieuze groei

Inmiddels bestaat Resolvit twintig jaar, is het een team van acht medewerkers en is er aardig wat veranderd. Tim: „Onze dienstverlening is nu breder en gaat veel verder. We kijken allang niet meer alleen naar kantoorautomatisering, maar analyseren en adviseren (bij voorkeur) voor alle bedrijfsprocessen. Hoe kunnen we de communicatie daarvan optimaliseren door automatisering? We beginnen bij iedere klant met het maken van een scan. Die hebben we nodig om alle processen goed in kaart te brengen en te kunnen begrijpen. Door dat totaaloverzicht komen we tot betere oplossingen en het gebeurt regelmatig dat we meer oplossen dan de opdrachtgever in eerste instantie dacht, of had aangegeven. Vervolgens gaan we kijken hoe we digitalisering, automatisering, kunnen inzetten bij de communicatie oplossingen.”

Steeds meer processen kunnen slim geautomatiseerd worden

Deze aanpak heeft Resolvit geen windeieren gelegd, want daardoor zijn ze aardig gegroeid en door de schaalbaarheid heeft Tim ambitieuze plannen voor de komende jaren. „We willen de komende zeven tot tien jaar toegroeien naar tienduizend gebruikers van onze diensten. Daarvoor zullen dan naar verwachting zo’n vijftig medewerkers nodig zijn, waaronder een aantal nieuwe sales mensen. Dit zijn behoorlijke stappen, dus om het zo goed mogelijk te kunnen blijven managen willen we daar zo gecontroleerd mogelijk naar toe. Wat helpt is een stuk organische groei. Want als onze klanten groeien, dan groeien we met hen mee. Solar Concept is bijvoorbeeld een klant die bij aanvang nog maar een paar medewerkers had. Inmiddels hebben ze er een paar honderd, zijn ze overgenomen door Essent en zijn ze nog steeds klant bij ons. Dat geldt trouwens voor bijna alle klanten van het eerste uur. Dat maakt me toch wel erg trots.”

Van management dashboard tot voice AI

Er kwamen niet alleen meer klanten en meer medewerkers, de wijze waarop oplossingen geboden worden door Resolvit is door de jaren heen ook flink veranderd. De ontwikkelingen in de ICT-branche volgen elkaar immers pijlsnel op. Tim: „Steeds meer processen kunnen slim geautomatiseerd worden. We kunnen een moderne werkplek zo inrichten dat je organisatie altijd online is, persoonlijke ondersteuning krijgt en live inzicht heeft in belangrijke kengetallen, via onze Customer Reporter tool. Daaraan voegen we tegenwoordig steeds meer Artificial Intelligence toe. Met AI kunnen we bijvoorbeeld allerlei management analyses en rapportages toevoegen, die het bedrijf anders door mensen handmatig moet laten uitvoeren. Dit gaat dan niet alleen sneller en uitgebreider, maar bespaart natuurlijk vooral veel manuren. Dat geldt voor meer zaken, zoals het uitwerken van verslagen van meetings en (telefoon)gesprekken. Daarbij heeft AI nog extra toegevoegde waarde, want je kunt meteen ook vragen om samenvattingen, visualisaties, actieplanningen, opslag in je CRM of bij wijze van spreken dat er een persbericht van wordt gemaakt én verstuurd. The sky is the limit!”

Een voor de hand liggende vraag is dan hoe het zit met de veiligheid en privacy? „Resolvit zorgt uiteraard dat het geheel AVG-proof is. Als er gesprekken worden opgenomen om er verslagen van te maken, wordt expliciet om toestemming gevraagd. Waar het gaat om wie welke informatie mag inzien, bijvoorbeeld bij management rapportages en financiële gegevens, is het belangrijk dat er goede afspraken vastgelegd worden voor wie we wat ontsluiten. Compliance blijft daarbij voor een belangrijk deel mensenwerk. Verder geloven wij heilig in Microsoft Cloud voor de opslag van data en niet in (lokale) opslag op een eigen server. Dat heeft alles te maken met de hoge beschikbaarheid, betrouwbaarheid en veiligheid. En ja, dat principe kan soms zelfs een ‘showstopper’ zijn, indien een klant daar niet in mee wil gaan.”

Persoonlijke benadering

Resolvit zit dus in een spannende tijd van groei naar een volgende fase. Dit betekent voor Tim ongetwijfeld dat hij zo nu en dan zal willen afkoppelen, zijn haar in de wind zal willen voelen? „Zo kan ik het eigenlijk wel letterlijk noemen, want toevallig ben ik een fervent wielrenner. Dit betekent dat ik af en toe tochten rijd met vrienden. Een van de leukste waar we jaarlijks aan meedoen is toch wel de Tour d’Asperges. Dat is ieder voorjaar niet alleen een fraai rondje hier door de regio, maar ook nog eens voor een goed doel. Daarbij komt mijn passie voor het fietsen mooi samen met een interessant netwerk van mensen die je op een andere manier leert kennen. Dat past perfect bij Resolvit. Ook met het groeien van ons bedrijf blijft de persoonlijke benadering die we al vanaf dag één hebben absoluut heilig! Concreet betekent dit dat een klant altijd een vaste relatiemanager zal krijgen, met daaraan gekoppeld nog eens twee vaste service desk medewerkers. Zodoende borgen we dat iedere klant altijd een vast aanspreekpunt heeft en zijn wij ervan verzekerd dat we altijd alles van de klant weten.”

Ook interessant

GASSAN Vintage Roadshow: Tijdloze luxe in Eindhoven

Bij Dartshopper laten ze zich niet gek maken

‘Wij blijven het huisorkest van Muziekgebouw’

Vrijwilligerswerk onder werktijd

CapitalatWork realiseert groei en vernieuwing

Resolvit Eindhoven
High Tech Campus 9, Eindhoven
040 – 303 03 70
www.resolvit.nl
info@resolvit.nl

Frank van der Linden 21/01/2025 21/01/2025
Deel dit artikel
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Email
Wat denkt u ervan?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Wink0
Vorige artikel ‘Woningbouw topprioriteit bij uitvoering plannen’
Volgende artikel We moeten de rode loper uitrollen voor ondernemers
1 reactie
  • Huberts Rob schreef:
    09/03/2025 om 10:05 pm

    Beste Tim, een goed artikel waar niets in gelogen is, ook wij als RHTC bv zijn zeer tevreden met Resolvit.
    Succes voor de toekomst maar ik geloof zeker dat het goed zal komen 👍👍

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant

4
Advertorials

GASSAN Vintage Roadshow: Tijdloze luxe in Eindhoven

Door Eva Wellens 2 maanden geleden
2
Advertorials

Bij Dartshopper laten ze zich niet gek maken

Door Redactie 2 maanden geleden
Mette Laugs. directeur-bestuurder van Philzuid
Advertorials

‘Wij blijven het huisorkest van Muziekgebouw’

Door Marjolein Sengers 2 maanden geleden
Toon meer
FRITS
  • Over FRITS
  • Gidsen
  • Magazine
  • Vrienden van FRITS
  • Abonneren
  • Contact
  • Adverteren
  • Onze partners

Vind ons op de socials

Neem contact met ons op: redactie@frits.nl

2024 © Frits.nl alle rechten voorbehouden. | Powered by Space'M Online
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Over FRITS
  • Contact
Welkom terug!

Meld u aan bij uw account

Wachtwoord vergeten?