Philips verlengt zijn samenwerking met PSV via het Brainport-PSV Partnership tot 2031. Dat betekent niet alleen dat de naam op het shirt blijft staan, maar ook dat de eeuwenoude band tussen club, stad en bedrijf stevig wordt voortgezet.
De relatie is uniek in de sportwereld. Wat ooit begon met een personeelsvereniging van de gloeilampenfabriek, groeide uit tot een partnerschap dat de hele regio verbindt.
De ziel van Eindhoven
Wie Eindhoven zegt, zegt Philips, en omgekeerd. Vanuit de High Tech Campus en de vestiging in Best werken zo’n zesduizend mensen aan gezondheidstechnologie die wereldwijd het verschil maakt. Toch blijft de blik ook dichtbij: op de stad, de regio en de mensen die er wonen.
“PSV en Philips horen bij elkaar, net als de stad en de regio,” zegt CEO Roy Jakobs. “We willen samen een gezondere, sterkere en socialere Brainport bouwen.”
Samenwerken voorbij het veld
Het Brainport-PSV Partnership, waar ook ASML, Jumbo, Royal Swinkels Family Brewers, Rabobank, CSU en VDL deel van uitmaken, draait om veel meer dan sportieve prestaties. De bedrijven investeren gezamenlijk in innovatie, onderwijs en maatschappelijke projecten die de Brainportregio vooruit helpen.
PSV-directeur Marcel Brands noemt dat “de kracht van samen”: “We bouwen voort op een fundament van meer dan honderd jaar samenwerking. Dit is geen gewone sponsorrelatie, maar een partnerschap dat prestaties en ontwikkeling samenbrengt.”
De samenwerking tussen PSV en Philips gaat inmiddels ook over data, gezondheid en technologie. Slimme innovaties helpen spelers beter presteren, maar inspireren ook buiten het stadion tot nieuwe ideeën. Dat is precies waar Brainport om draait: kennis delen, vernieuwen en verbinden.
De lamp brandt nog lang
Met de verlenging tot 2031 zetten Philips en PSV opnieuw hun handtekening onder iets wat groter is dan sport of commercie. Het is een voortzetting van een gezamenlijke missie om de regio sterker te maken op het veld, in de fabriek, in de klas en in de stad. Wat begon als een voetbalclub voor fabrieksarbeiders, is uitgegroeid tot een symbool van innovatie en saamhorigheid. En die lamp van Eindhoven? Die blijft voorlopig nog wel even branden.

