Door deze site te gebruiken, gaat u akkoord met het privacybeleid en gebruiksvoorwaarden.
Accepteren
FRITSFRITSFRITS
  • Home
  • Magazine
    • Interviews
    • Reportages
    • Columns
    • Advertorials
    • FRITS Top 50
    • In opdracht
  • Thema’s
    • Gidsen
    • Restaurant Top 50
    • Acht Eeuwen Eindhoven
  • Tips
    • B(u)y Locals
    • Hotspots
  • Community
    • Vrienden van FRITS
    • FLITS!
    • Partners
  • Nieuws
    • Actueel
    • Eindje van de Week
    • Socials
  • Adverteren
  • Over
    • Vacatures
U leest: Wie legt zijn ballen op het blok…? – Blog
Aa
Aa
FRITSFRITS
  • Home
  • Magazine
  • Thema’s
  • Tips
  • Community
  • Nieuws
  • Adverteren
  • Over
Zoeken
  • Home
  • Magazine
    • Interviews
    • Reportages
    • Columns
    • Advertorials
    • FRITS Top 50
    • In opdracht
  • Thema’s
    • Gidsen
    • Restaurant Top 50
    • Acht Eeuwen Eindhoven
  • Tips
    • B(u)y Locals
    • Hotspots
  • Community
    • Vrienden van FRITS
    • FLITS!
    • Partners
  • Nieuws
    • Actueel
    • Eindje van de Week
    • Socials
  • Adverteren
  • Over
    • Vacatures
Volg ons
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Over FRITS
  • Contact
© Frits.nl alle rechten voorbehouden.
Abonneren
FRITS > Magazine > Blog-oud > Wie legt zijn ballen op het blok…? – Blog
Blog-oud

Wie legt zijn ballen op het blok…? – Blog

Hans Matheeuwsen
Laatst geüpdatet 25/03/2024 op 10:11
Hans Matheeuwsen  - Hoofdredacteur 8 jaar geleden 263 keer gelezen 3 minuten lezen

Eindhoven is goed bezig met het verkopen van zichzelf, concludeerde organisatieadviesbureau Berenschot onlangs in de audit van de Stichting Eindhoven Marketing (bestaande uit Eindhoven365 en Eindhoven247). De stad staat wereldwijd op de kaart. Dat blijkt ook uit de belangstelling van de internationale pers en de forse toename van het toerisme. De hotels in en rond de stad springen als paddenstoelen uit de grond. Desondanks blijft er nog wel wat te wensen. Cultuur, historie, een aantrekkelijke binnenstad en groen worden het meest genoemd.
Het is tijd voor een volgende stap, vindt Berenschot: investeer in de fysieke ruimte. Maak design en techniek (samen met kennis één van de speerpunten van het citymarketingbeleid) duidelijk zichtbaar. Dat mes snijdt aan twee kanten: design en technologie in de fysieke ruimte leveren nieuwe verhalen op die de hele wereld over kunnen gaan. Tegelijkertijd zullen bezoekers en bewoners nog meer het verhaal van Eindhoven letterlijk ervaren… Dit blijft achter in vergelijking met steden in de Randstad. Tot zover Berenschot.
Martijn Paulen, directeur van de Dutch Design Foundation (organisator van de Dutch Design Week), heeft de handschoen opgepakt. In de nieuwe FRITS roept hij de Eindhovenaren op om een ‘bold statement’ te maken. Er moet minimaal één plek in de stad komen, zoals bijvoorbeeld vroeger het Evoluon, waar wij design en techniek én ook kennis letterlijk kunnen ervaren en beleven. “Het frustreert me om te zien dat er in Den Bosch wel design wordt geprogrammeerd, er een designmuseum is in Breda en zelfs één in Kerkrade. Ook in Amsterdam gaat een designmuseum openen. Dan denk ik: ‘Kom op nou jongens…!!’”
Volgens Martijn zijn in Eindhoven alle voorwaarden aanwezig maar wie zet de eerste stap? Politiek? Gemeente? Eindhoven365? Bedrijfsleven? Hij zoekt mensen die bereid zijn ‘hun ballen op het blok te leggen en ergens voor te staan’. Als FRITS zijn wij het van harte met hem eens én met de conclusies van Berenschot. De prachtige verhalen van Eindhoven verdienen een permanent podium. En snel. Want er is haast bij. Elke dag uitstel betekent het verlies van levende historie. Denk alleen maar aan die duizenden ex-Philipswerknemers. Zij wachten niet. Eindhoven: verbind verleden en toekomst en maak ze zichtbaar in het heden. Daar is geen wonder voor nodig. Nou…, misschien een kleintje dan.

Hans Matheeuwsen
Hoofdredacteur FRITS

GETAGD binnenstad, citymarketing, DDW, design, Eindhoven, innovatie, techniek
Hans Matheeuwsen 25/03/2024 24/08/2017
Deel dit artikel
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Email
Wat denkt u ervan?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Wink0
Door Hans Matheeuwsen Hoofdredacteur
Volgen:
Hans Matheeuwsen is mede-oprichter en eigenaar van FRITS Magazine, dat in 2008 voor het eerst verscheen als uitgave van het Eindhovens Dagblad. Hij heeft bijna dertig jaar als journalist voor de regionale krant in Zuidoost-Brabant gewerkt op diverse deelredacties en in verschillende functies waaronder chef stadsredactie, redactiechef en redactiemanager. Nadat de Persgroep Nederland eind 2015 er voor koos om FRITS op te heffen, besloot hij om als uitgever en hoofdredacteur het onafhankelijk leesmagazine zelfstandig voort te zetten. Hans Matheeuwsen geeft dagelijks leiding aan FRITS Media en aan de poule van freelance schrijvers en fotografen die in opdracht van het tijdschrift verhalen en reportages maken. Hij schrijft zelf ook nog steeds verhalen voor FRITS.
Vorige artikel War on ice – Blog
Volgende artikel ‘Ik wil me gaan bewijzen met spannende gerechten’ – Bijdrage

Ook interessant

Nieuws

Eindhoven krijgt (eindelijk!) zijn eigen talkshow

Door Hans Matheeuwsen 9 maanden geleden
Blog-oud

Houdoe en bedankt FRITS

Door Hans Matheeuwsen 3 jaar geleden
Blog-oud

En dus: meneer Anton NIET verplaatsen.

Door Hans Matheeuwsen 3 jaar geleden
Toon meer
FRITS
  • Over FRITS
  • Gidsen
  • Magazine
  • Vrienden van FRITS
  • Abonneren
  • Contact
  • Adverteren
  • Onze partners

Vind ons op de socials

Neem contact met ons op: redactie@frits.nl

2024 © Frits.nl alle rechten voorbehouden. | Powered by Space'M Online
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Over FRITS
  • Contact
Welkom terug!

Meld u aan bij uw account

Wachtwoord vergeten?