Door deze site te gebruiken, gaat u akkoord met het privacybeleid en gebruiksvoorwaarden.
Accepteren
FRITSFRITSFRITS
  • Home
  • Magazine
    • Interviews
    • Reportages
    • Columns
    • Advertorials
    • FRITS Top 50
    • In opdracht
  • Thema’s
    • Gidsen
    • Restaurant Top 50
    • Acht Eeuwen Eindhoven
  • Tips
    • B(u)y Locals
    • Hotspots
  • Community
    • Vrienden van FRITS
    • FLITS!
    • Partners
  • Nieuws
    • Actueel
    • Eindje van de Week
    • Socials
  • Adverteren
  • Over
    • Vacatures
U leest: Het irritante stapje van ING – Blog
Aa
Aa
FRITSFRITS
  • Home
  • Magazine
  • Thema’s
  • Tips
  • Community
  • Nieuws
  • Adverteren
  • Over
Zoeken
  • Home
  • Magazine
    • Interviews
    • Reportages
    • Columns
    • Advertorials
    • FRITS Top 50
    • In opdracht
  • Thema’s
    • Gidsen
    • Restaurant Top 50
    • Acht Eeuwen Eindhoven
  • Tips
    • B(u)y Locals
    • Hotspots
  • Community
    • Vrienden van FRITS
    • FLITS!
    • Partners
  • Nieuws
    • Actueel
    • Eindje van de Week
    • Socials
  • Adverteren
  • Over
    • Vacatures
Volg ons
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Over FRITS
  • Contact
© Frits.nl alle rechten voorbehouden.
Abonneren
FRITS > Magazine > Blog-oud > Het irritante stapje van ING – Blog
Blog-oud

Het irritante stapje van ING – Blog

Hans Matheeuwsen
Laatst geüpdatet 25/03/2024 op 10:10
Hans Matheeuwsen  - Hoofdredacteur 6 jaar geleden 433 keer gelezen 2 minuten lezen

We leven in een informatietijdperk. Communicatie wordt steeds belangrijker, kennis is inmiddels de meest waardevolle commodity. Door de digitalisering gebruiken bedrijven in toenemende mate geautomatiseerde systemen om te communiceren met hun klanten. Dat is over het algemeen éénrichtingsverkeer. Internet is leuk om informatie te delen maar o wee als je een vraag hebt waarop het antwoord niet terug te vinden is in de schier eindeloze en onoverzichtelijke rijen Q & A-pagina’s.

Dat frustreert enorm. Want de meeste bedrijven willen niet communiceren. Dat kost tijd, ruimte, menskracht, energie en dus geld. Neem de ING Bank. De ING Bank heeft bedacht dat voor een (zakelijke) rekening inloggen niet meer genoeg is. Nee, naast het invoeren van je gebruikersnaam en wachtwoord dien je ook een sms-code in te voeren. Die stuurt ING naar je mobiel na het inloggen.

‘Er komt een stapje bij’ laat ING mij weten op een toon alsof ik niet tot drie kan tellen. Geldzaken worden ook nog eens bevestigd met een TAN-code. Via je mobiel. Handig, denkt ING, maar dat is het allemaal niet. Want een mobielnummer is persoonlijk en ik kan mijn bankzaken nu niet meer delen. Ja, door alle sms- en TAN-codes op mijn beurt door te geven. Via de telefoon, en da’s helemaal niet veilig.

ING denkt vast zelf dat zijn systeem waterdicht en gebruiksvriendelijk is, maar ik vind het hoogst irritant. Elke keer opnieuw. En niet zelden meerdere keren op een dag. Daarom wil ik in contact komen met ING. Da’s een kleine misrekening. Want ING wil niet communiceren. ING wil alleen zenden. Chatten met de zakelijke klantenservice is voor de zoveelste week op rij ‘helaas niet mogelijk’. De app ligt eruit. Door ‘langere wachttijden dan gebruikelijk’ ontmoedigt ING telefoneren met de klantenservice.

Ik hoop dat er flink wordt geklaagd door collega-ondernemers en alle andere gebruikers van een ING-rekening die er wel in slagen om door te dringen tot dit klantonvriendelijke en bureaucratische Fort Knox. 

Hans Matheeuwsen
Hoofdredacteur FRITS Magazine

GETAGD Bankzaken, Communicatie, Democratie, Geldzaken, ING
Hans Matheeuwsen 25/03/2024 04/09/2019
Deel dit artikel
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Email
Wat denkt u ervan?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Wink0
Door Hans Matheeuwsen Hoofdredacteur
Volgen:
Hans Matheeuwsen is mede-oprichter en eigenaar van FRITS Magazine, dat in 2008 voor het eerst verscheen als uitgave van het Eindhovens Dagblad. Hij heeft bijna dertig jaar als journalist voor de regionale krant in Zuidoost-Brabant gewerkt op diverse deelredacties en in verschillende functies waaronder chef stadsredactie, redactiechef en redactiemanager. Nadat de Persgroep Nederland eind 2015 er voor koos om FRITS op te heffen, besloot hij om als uitgever en hoofdredacteur het onafhankelijk leesmagazine zelfstandig voort te zetten. Hans Matheeuwsen geeft dagelijks leiding aan FRITS Media en aan de poule van freelance schrijvers en fotografen die in opdracht van het tijdschrift verhalen en reportages maken. Hij schrijft zelf ook nog steeds verhalen voor FRITS.
Vorige artikel Het zomerreces is weer voorbij… – Blog
Volgende artikel Inner Stance opent 14e vestiging in Eindhoven – adv

Ook interessant

Blog-oud

Houdoe en bedankt FRITS

Door Hans Matheeuwsen 3 jaar geleden
Blog-oud

En dus: meneer Anton NIET verplaatsen.

Door Hans Matheeuwsen 3 jaar geleden
Blog-oud

Fietsvlonders: het nieuwe aanleggen.

Door Hans Matheeuwsen 3 jaar geleden
Toon meer
FRITS
  • Over FRITS
  • Gidsen
  • Magazine
  • Vrienden van FRITS
  • Abonneren
  • Contact
  • Adverteren
  • Onze partners

Vind ons op de socials

Neem contact met ons op: redactie@frits.nl

2024 © Frits.nl alle rechten voorbehouden. | Powered by Space'M Online
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Over FRITS
  • Contact
Welkom terug!

Meld u aan bij uw account

Wachtwoord vergeten?