Door deze site te gebruiken, gaat u akkoord met het privacybeleid en gebruiksvoorwaarden.
Accepteren
FRITSFRITSFRITS
  • Home
  • Magazine
    • Interviews
    • Reportages
    • Columns
    • Advertorials
    • FRITS Top 50
    • In opdracht
  • Thema’s
    • Gidsen
    • Restaurant Top 50
    • Acht Eeuwen Eindhoven
  • Tips
    • B(u)y Locals
    • Hotspots
  • Community
    • Vrienden van FRITS
    • FLITS!
    • Partners
  • Nieuws
    • Actueel
    • Eindje van de Week
    • Socials
  • Adverteren
  • Over
    • Vacatures
U leest: AudioXperience is walhalla voor muziekliefhebbers
Aa
Aa
FRITSFRITS
  • Home
  • Magazine
  • Thema’s
  • Tips
  • Community
  • Nieuws
  • Adverteren
  • Over
Zoeken
  • Home
  • Magazine
    • Interviews
    • Reportages
    • Columns
    • Advertorials
    • FRITS Top 50
    • In opdracht
  • Thema’s
    • Gidsen
    • Restaurant Top 50
    • Acht Eeuwen Eindhoven
  • Tips
    • B(u)y Locals
    • Hotspots
  • Community
    • Vrienden van FRITS
    • FLITS!
    • Partners
  • Nieuws
    • Actueel
    • Eindje van de Week
    • Socials
  • Adverteren
  • Over
    • Vacatures
Volg ons
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Over FRITS
  • Contact
© Frits.nl alle rechten voorbehouden.
Abonneren
FRITS > Magazine > Advertorials > AudioXperience is walhalla voor muziekliefhebbers
Advertorials

AudioXperience is walhalla voor muziekliefhebbers

Marlène van Kuyk
Laatst geüpdatet 05/06/2024 op 11:44
Marlène van Kuyk 2 jaar geleden 520 keer gelezen 10 minuten lezen Kees Martens/DCI Media

‘Music is well said to be the speech of angels’ – Thomas Carlyle

Industrieterrein de Spegelt in Nuenen herbergt een verborgen schat voor muziekliefhebbers: AudioXperience. Of zoals de eigenaren Hans Oosterwaal en Martijn Lavrijsen het zelf graag verwoorden: „Wij zijn een snoepwinkel voor elke liefhebber van muziek én high-end audioapparatuur. Met (internationaal) toonaangevende merken als Linn, Dan D’Agostino, Magico, dCS, TechDAS, Crystal Cable in de gelederen is het inderdaad goed toeven binnen de muren van deze smaakvol ingerichte audiozaak.

Tekst: Marlène van Kuyk | Foto’s: Kees Martens/DCI Media

De oorsprong van dit pareltje gaat terug naar 2007, als Hans het bedrijf opricht vanuit zijn passie voor muziek in combinatie met hoogwaardige afspeelapparatuur: „Mijn reis begon vanuit mijn persoonlijke liefde voor muziek. Ik ben daar altijd mee omringd geweest, mede dankzij mijn achtergrond als audio-videotechnicus bij Philips. Als kind was ik vaak met cassettebandjes in de weer, iets dat later uitmondde in een hobbymatig dj-avontuur. Toen ik op deze locatie begon, waren het niet alleen de winkelactiviteiten die mijn aandacht vroegen, ook het technische aspect kon ik niet loslaten. Zo kon het gebeuren dat ik ‘gewapend’ met een soldeerbout klanten te woord stond. Al snel realiseerde ik me dat ik deze muziektempel niet alleen kon bestieren.”

„Muziek is waar alles hier om draait, maar je moet zeker ook een beetje apparatengek zijn”

Niet lang daarna maakt Martijn deel uit van de onderneming, eerst in loondienst, later als mede-eigenaar. Martijns commerciële achtergrond vult mooi het technisch vernuft van Hans aan, de grootste gemene deler blijft tot de dag van vandaag hun onvoorwaardelijke liefde voor muziek. Ook Martijn koestert warme herinneringen aan zijn eigen dj-hobby en het draaien op schoolfeesten en partijen. „Muziek is waar alles hier om draait, maar je moet zeker ook een beetje apparatengek zijn”, lacht hij breeduit.

Hans heeft met de jaren wat meer afstand van de zaak genomen. Meedenken met vooral strategische beslissingen vormt tegenwoordig zijn hoofdbezigheid. Voor het ‘echte’ werk is Erik Paulus sinds een aantal jaren de rechterhand van Martijn. Erik, gepokt en gemazeld in het audiowereldje, voelt zich volgens beide heren als een vis in het water bij AudioXperience. Hij is er vandaag niet en kan het dus niet bevestigen.

„Het staat uiteraard iedereen vrij zich hiervan te komen vergewissen”, zegt Hans met een big smile. „Erik is van de finesses, het benoemen van de hoorbare verschillen tussen merken, maar ook binnen ieder merk an sich.” Martijn vult aan: „Ik heb veel van hem geleerd en prijs me gelukkig hem collega te mogen noemen.”

Weergave op het allerhoogste niveau

De ontvangst bij AudioXperience is hartelijk en uitnodigend. Iedere bezoeker betreedt een centrale gang met luisterruimtes aan beide zijden. Modern design, veel licht en hout zorgen voor een warme uitstraling. Een vers kopje koffie, tijd en aandacht dragen bij aan een betekenisvolle ervaring.

„Onze klantenkring strekt zich hoofdzakelijk uit over de regio Eindhoven, maar we zouden onszelf te kort doen door niet te vermelden dat klanten vanuit alle uithoeken van Nederland AudioXperience weten te vinden. Mensen hebben zich vaak vooraf georiënteerd en komen van heinde en ver specifiek voor ons uitgebreide assortiment dat we met zorg hebben samengesteld, én – last but not least – onze specifieke kennis van deze spullen en plaatsingsmogelijkheden bij de klant thuis.”

De exclusieve dealerschappen die Hans en Martijn hebben van diverse merken benadrukken hun toewijding aan kwaliteit. „We hebben er bewust voor gekozen ons te specialiseren in een nichemarkt. Elk merk dat we selecteren moet bij ons passen, een gevoel van exclusiviteit uitstralen en onderscheidend zijn. Dat wordt steeds belangrijker”, legt Hans uit, waarbij hij wijst op de voortdurende veranderingen in de markt en het toenemende belang van transparantie.

Ook interessant

Edwin Ritmeester: Een andere kijk op werving in de automotive

‘Toekomstbestendig ondernemen begint met je vastgoed’

‘Wonen, werken en ontspannen in een groene omgeving vol voorzieningen’

Ode aan ondernemerschap met impact

55 jaar betrouwbaarheid in de Brainportregio

De merken die AudioXperience voert hebben vaak een internationale oorsprong, waarbij het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten sterk vertegenwoordigd zijn. Hans: „Engeland heeft een rijke muzikale geschiedenis en cultuur, hetgeen heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van veel hoogwaardige audiomerken. Deze culturele achtergrond heeft geleid tot een bloeiende audiogemeenschap, die voortdurend op zoek is naar de ultieme geluidsbeleving.”

Advies en installatie op maat

Winkels zoals de onze zijn op één hand te tellen in Nederland

AudioXperience verwelkomt klanten met uiteenlopende wensen, van losse componenten tot complete audio-oplossingen. Terugkerende klanten vormen een solide basis voor het bedrijf.

„Winkels zoals de onze zijn op één hand te tellen in Nederland. We koesteren duurzame relaties. Veel van onze klanten hebben niet alleen hier hun prachtige apparatuur aangeschaft, maar komen ook terug wanneer ze bijvoorbeeld verhuizen naar een nieuw appartement of een speciale muziekkamer willen inrichten. We bieden steeds een volledig pakket aan, waarbij onze aanpak bijna altijd een bezoek aan het huis van de klant omvat. Hier bij ons op locatie beschikken we over een geavanceerde luisterruimte, waar we de klant alvast kennis kunnen laten maken met eventuele opties. Dan horen we vaak: ‘Bij jullie klinkt het natuurlijk altijd goed!’ Juist daarom gaan we naar de klant, om nauwgezet advies op maat te bieden. We kijken naar alles: de ruimte, de inrichting, waar de apparatuur een plaatsje mag krijgen en geven eventueel advies over akoestische panelen, vloerkleden of gordijnen. Vooral de juiste plaatsing van de apparatuur is van cruciaal belang. Als bijvoorbeeld een bank te dicht bij een muur staat, kan dat de geluidsweergave beïnvloeden. Dit bewustzijn is vaak niet vanzelfsprekend, maar speelt wel een grote rol in de muziekbeleving.”

De advies- en aankooptrajecten bij AudioXperience zorgen vaak voor een intense beleving bij de klant, een die past bij de exclusieve merken die het bedrijf vertegenwoordigt. „Onze klanten zijn vaak zelf ondernemer, mensen die weten wat ze willen en die bereid zijn te investeren in hun muziekwensen.

Eerlijk is eerlijk, ze geven vaak flink wat geld uit aan hun geluidssystemen en dan moet ook alles kloppen. Desondanks is de drempel van onze zaak bijzonder laag”, benadrukt Martijn. „Iedereen is welkom.”

Second life audioapparatuur

AudioXperience biedt ook het ‘tweede leven’-concept aan. Klanten die hun apparatuur willen upgraden of nieuwkomers die op zoek zijn naar kwaliteit tegen een vriendelijke prijs, vinden hun weg naar deze mogelijkheid. „Dit concept is gebaseerd op het inruilen van apparatuur die we oorspronkelijk hebben verkocht, en soms zelfs producten die we niet eerder hebben verkocht. Ingeruilde apparatuur die niet binnen ons concept past, wordt door gespecialiseerde bedrijven opnieuw in de markt gezet.”

Streaming via gespecialiseerde muziekdiensten

Met de opkomst van streamingdiensten heeft de muziekwereld een revolutie doorgemaakt. Ook AudioXperience gaat daarin mee, zij het wel trouw blijvende aan de kernwaarde: streven naar de hoogste kwaliteit in geluidsweergave.

Hans en Martijn lichten toe dat er tegenwoordig gespecialiseerde streamingdiensten zijn die muziek aanbieden in een hogere kwaliteit dan reguliere platforms als Spotify: „Muziekstreaming heeft een grote impact gehad op de manier waarop mensen van muziek genieten. Platforms als Spotify hebben het gemakkelijk gemaakt om altijd en overal toegang te hebben tot een enorme muziekbibliotheek. Echter, deze muziek is gecomprimeerd en kan niet dezelfde luisterervaring bieden als het luisteren naar ongecomprimeerde muziek in hogere kwaliteit. Dit is waar gespecialiseerde streamingdiensten zoals Tidal en Qobuz om de hoek komen kijken. Deze diensten bieden muziek aan in een kwaliteit die gelijk is aan de oorspronkelijke uitgave. Voor diegenen die kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan, is dit een geweldige optie hun muziekbeleving aan te laten sluiten bij de high-end audio-installaties uit ons assortiment.”

Ontmoetingsplaats voor connaisseurs

In een wereld die voortdurend in beweging is door technologische ontwikkelingen blijft AudioXperience een toevluchtsoord voor muziekliefhebbers die niet alleen op zoek zijn naar superieure audioapparatuur, maar ook naar diepgaande kennis en expertise. „Vanuit de eerder aangehaalde diepgewortelde passie voor muziek streven we zelf ook steeds naar de ultieme geluidsbeleving. We bieden muziekliefhebbers een ontmoetingsplaats voor gelijkgestemden, waar muziek tot leven komt en hemelse gevoelens de orde van de dag overstijgen. Echt zonder gekheid, in onze workshops en demonstraties ontstaan bijzondere vriendschappen.”

‘Life is one grand, sweet song, so start the music’ – Ronald Reagan

AudioXperience
Spegelt 66
5674 CD Nuenen
040 – 290 63 44
www.audioxperience.com

Marlène van Kuyk 05/06/2024 07/11/2023
Deel dit artikel
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Email
Wat denkt u ervan?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Wink0
Vorige artikel Gedreven Kamerlid met regionale roots
Volgende artikel Verzameling memorabilia van een buitencategorie

Ook interessant

Advertorials

Edwin Ritmeester: Een andere kijk op werving in de automotive

Door Redactie 1 maand geleden
Advertorials

‘Toekomstbestendig ondernemen begint met je vastgoed’

Door Redactie 1 maand geleden
4
Advertorials

‘Wonen, werken en ontspannen in een groene omgeving vol voorzieningen’

Door André Driessen 1 maand geleden
Toon meer
FRITS
  • Over FRITS
  • Gidsen
  • Magazine
  • Vrienden van FRITS
  • Abonneren
  • Contact
  • Adverteren
  • Onze partners

Vind ons op de socials

Neem contact met ons op: redactie@frits.nl

2024 © Frits.nl alle rechten voorbehouden. | Powered by Space'M Online
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Over FRITS
  • Contact
Welkom terug!

Meld u aan bij uw account

Wachtwoord vergeten?