Door deze site te gebruiken, gaat u akkoord met het privacybeleid en gebruiksvoorwaarden.
Accepteren
FRITSFRITSFRITS
  • Overzicht
  • Magazine
    • Interviews
    • Reportages
    • Columns
    • Advertorials
    • FRITS Top 50
    • In opdracht
  • Thema’s
    • Gidsen
    • Restaurant Top 50
    • Acht Eeuwen Eindhoven
  • Tips
    • Uitgelicht
    • B(u)y Locals
    • Hotspots
  • Community
    • Nieuwsbrief
    • Vrienden van FRITS
    • FLITS!
    • Partners
  • Nieuws
    • Actueel
    • Eindje van de Week
    • Socials
  • Adverteren
  • Over
  • Abonneren
U leest: Glow verdwijnt uit top 50 populairste Brabantse uitjes
FRITSFRITS
Zoeken
  • Overzicht
  • Magazine
    • Interviews
    • Reportages
    • Columns
    • Advertorials
    • FRITS Top 50
    • In opdracht
  • Thema’s
    • Gidsen
    • Restaurant Top 50
    • Acht Eeuwen Eindhoven
  • Tips
    • Uitgelicht
    • B(u)y Locals
    • Hotspots
  • Community
    • Nieuwsbrief
    • Vrienden van FRITS
    • FLITS!
    • Partners
  • Nieuws
    • Actueel
    • Eindje van de Week
    • Socials
  • Adverteren
  • Over
  • Abonneren
Volg ons
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Over FRITS
  • Contact
© Frits.nl alle rechten voorbehouden.
Altijd de FRITS in huis? Klik hier en abonneer
FRITS > Magazine > Nieuws > Glow verdwijnt uit top 50 populairste Brabantse uitjes
Nieuws

Glow verdwijnt uit top 50 populairste Brabantse uitjes

Sam Waeghe
Laatst geüpdatet 16/12/2025 op 4:17
Sam Waeghe 3 dagen geleden 81 keer gelezen 2 minuten lezen

Glow en 013 zakken weg in populariteit, terwijl de Efteling onverminderd bovenaan blijft staan in Brabant. Het Eindhovense lichtfestival verdween zelfs helemaal uit de top 50 van meest geliefde vrijetijdsorganisaties in de provincie.

De uitslag van het jaarlijkse Vrije Tijd Merkenonderzoek laat een opmerkelijke verschuiving zien. Glow, dat vorig jaar nog op een zevende plaats stond, is volledig verdwenen uit de top 50. Het Tilburgse poppodium 013 zakte van de tiende naar de negentiende plek.

Eenmalige evenementen verdwijnen snel

Volgens merkadviseur Hendrik Beerda, die het onderzoek uitvoert, ligt de oorzaak voor de hand. “Evenementen die maar één keer per jaar plaatsvinden, moeten het hele jaar door in beeld blijven,” zegt hij. “Zonder voortdurende reuring verdwijnt een merk razendsnel uit het hoofd van het publiek.”

Voor podia zoals 013 geldt volgens Beerda een vergelijkbaar principe: het is niet genoeg om alleen de optredende artiesten te promoten. “Het is belangrijk om tegelijkertijd ook het eigen merk te blijven uitdragen.”

Comeback door jaar-rond-programmering

Het tegenovergestelde voorbeeld is Nationaal Monument Kamp Vught, dat in 2025 juist spectaculair terugkeerde in de top tien op plek negen. Die comeback schrijft Beerda volledig toe aan de lange reeks evenementen die het museum het hele jaar door organiseert. “Daardoor blijft het merk continu zichtbaar en dat vertaalt zich direct in een hogere waardering.”

Efteling regeert

De top drie van het onderzoek blijft onveranderd: Efteling, Beekse Bergen en carnaval bepalen het imago van Brabant als vrijetijdsprovincie. De Efteling is onder Brabanders zelfs geliefder dan Artis bij Noord-Hollanders, blijkt uit het onderzoek. De verbondenheid met Beekse Bergen en PSV ligt op een vergelijkbaar niveau als die met het Rijksmuseum en de Johan Cruijff ArenA in Noord-Holland.

Ook voor de totale Nederlandse bevolking is de Efteling dé Brabantse icoon, gevolgd door Beekse Bergen en PSV.

Het onderzoek wordt sinds 2006 uitgevoerd en heeft inmiddels 195.000 respondenten ondervraagd over de reputatie van alle Nederlandse organisaties in de cultuur-, dagattractie-, evenementen- en sportsector.

Sam Waeghe 16/12/2025 16/12/2025
Deel dit artikel
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Email
Wat denkt u ervan?
Love1
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Wink0
Vorige artikel Eindhoven telt 2293 nieuwe Nederlanders
Volgende artikel 24 vrijwilligers Philips Museum onderscheiden voor 12,5 jaar inzet
Laat een reactie achter

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant

Nieuws

Brainport zet met nieuw platform gaming in om jongeren voor tech te winnen

Door Sam Waeghe 24 uur geleden
Nieuws

Catharina en TU/e krijgen 1,3 miljoen voor onderzoek naar alvleesklierkanker

Door Sam Waeghe 3 dagen geleden
Nieuws

24 vrijwilligers Philips Museum onderscheiden voor 12,5 jaar inzet

Door Sam Waeghe 3 dagen geleden
Toon meer
FRITS
  • Over FRITS
  • Gidsen
  • Magazine
  • Vrienden van FRITS
  • Abonneren
  • Contact
  • Adverteren
  • Onze partners

Vind ons op de socials

Neem contact met ons op: redactie@frits.nl

2024 © Frits.nl alle rechten voorbehouden. | Powered by Space'M Online
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Over FRITS
  • Contact
Welkom terug!

Meld u aan bij uw account

Wachtwoord vergeten?