PARTNER NETWERK

Preferred Partners

TU/e Innovation Lab

Associated Partners

Catharina Ziekenhuis
Crowe Foederer
DELA
Eindhoven 247
Hoffmann Groep
De Meeuw
PreVison
Rabobank Eindhoven-Veldhoven/Helmond
Spoorzone BV
InsingerGilissen Eindhoven
Van der Valk Hotel Eindhoven

Samenwerkingspartners

Bazelmans AV
BCM
Dutch Design Week
Eindhovennews.com
GLOW
Hampshire Hospitality
Marathon Eindhoven
Oogenlust
PSV
Swinkels Family Brwers
Van Hooff produkties

Wij zijn mediapartner van

FRITS©2017

Blog: Zuip- en vreetfestijn

Blog: Zuip- en vreetfestijn

13:49 16 augustus in Blog
0 Comments

Park Hilaria was volgens Eindhoven365 weer een groot succes. Weliswaar bezochten 30.000 mensen minder dan vorig jaar de vijftiende editie, maar met 470.000 bezoekers mocht de organisatie toch zeker niet klagen.
Wie kinderen heeft en thuis is in de grote vakantie, ontkomt begin augustus niet aan ‘het tijdelijke pretpark’ op de J.F. Kennedylaan. Dus ik ook niet. Helaas. Want het is geen onverdeeld genoegen. Park Hilaria wordt met het jaar minder. Zowel kwalitatief als kwantitatief. Er stonden geen primeurs, het aantal zaken spectaculair grootvermaak was minder dan ooit, er waren gaten tussen de attracties en de hele Kennedylaan was gedompeld in de misselijkmakende lucht van oud frietvet. Park Hilaria is vooral een zuip- en vreetfestijn. Van de oorspronkelijke gedachte: een besloten kermispark op hoger niveau waar ook plek is voor (straat)theater en andere vormen van cultureel verantwoord entertainment is niets meer over. En ik kan het weten want eind jaren negentig mocht ik onder de bezielende leiding van Martie Dekkers een avondje meedenken over een nieuw concept voor de Eindhovense zomerkermis, samen met onder anderen Tinus Kanters en Eric Boselie. Hier ontstond het idee voor Park Hilaria, een naam die Dekkers overigens al had verzonnen. Ooit stond zelfs Cirque Boufon op de Kennedylaan. Anno 2016 is Park Hilaria niets meer en niets minder dan één kilometer plat vermaak waar door de afsluiting met hekken een huisreglement op van toepassing kan worden verklaard. Hilaria is ‘Hollario’, ‘Lariepop’, ‘Biergarten’, ‘Vissersdorp’ en ‘Poffertjessalon’ geworden. Om de drankomzet te stimuleren en het verblijf te verlengen, treden artiesten op. De terrassen op de middenberm zijn ’s avonds dan ook redelijk tot goed bezet. Da’s leuk voor de uitbater, maar daarvoor hoeven we niet naar de kermis. Nee, het is hoog tijd voor een upgrade. Misschien moeten ze Martie Dekkers maar weer eens bellen. De ‘creative master’ heeft vast nog wel wat ideeën liggen voor Hilaria 2.0, zodat het weer echt leuk wordt op de Kennedylaan.

No Comments

Post A Comment