PARTNER NETWERK

Preferred Partners

Beursgebouw/OGZ
TU/e Innovation Lab
Van der Valk Hotel Eindhoven

Associated Partners

Catharina Ziekenhuis
Hoffmann Groep
Lumens Groep
Mansveld Groep
De Meeuw
Park Strijp Beheer (gemeente Ehv/VolkerWessels)
PreVison
Stichting Promotors Van Abbe Museum
Rabobank Eindhoven-Veldhoven/Helmond
Spoorzone BV
Theodoor Gilissen Bankiers Eindhoven
Vollenbroek Makelaars

Samenwerkingspartners

Bavaria
Bazelmans AVR
BCM
BYLEI
Dutch Design Week
Ergon
Hampshire Hospitality
Marathon Eindhoven
Oogenlust
PSV
RNJ

Wij zijn mediapartner van

FRITS©2017

Fantastische jaren

Fantastische jaren

10:14 16 december in Geen categorie
0 Comments

‘t Kan verkeren, zei Gerbrand Adriaenszoon Bredero al. Na een bestaan van precies zeven jaar ziet uitgever De Persgroep Nederland meer economische kansen en betere mogelijkheden voor FRITS in De Ondernemer, de maandelijkse bijlage van het Eindhovens Dagblad voor het bedrijfsleven. Het waren zeven fantastische jaren, zou ik analoog aan een bekende reclame voor een uitzendorganisatie willen stellen. Het is prachtig om te mogen bijdragen aan een positieve beeldvorming van Eindhoven én de regio, en deel uit te mogen maken van de positieve energie die hier heerst. Want er gebeurt vanalles. Wat inhoud betreft hadden we met gemak het dubbele aantal FRITS’en kunnen maken. Commercieel bleef het buffelen, maar ja, het was crisis. Als het besluit tot uitgeven in 2008 – door toenmalig uitgever Wegener – enkele maanden later had moeten worden genomen, had FRITS waarschijnlijk nooit bestaan. Ondertussen knokte een klein maar fanatiek projectteam voortdurend voor het voortbestaan. FRITS was binnen de krimpende en woelige wereld van het krantenbedrijf immers een vreemde eend in de bijt. Daarbij geholpen door de commercieel directeuren Siegrid Althuizen (zij bedacht de titel, ere wie ere toekomt) en later Albert Smeitink. En altijd met het volste vertrouwen van ED-hoofdredacteuren John van den Oetelaar en Mario Bouwmans. Tot twee jaar geleden maakte ED-collega Lizette van Neer deel uit van het redactioneel management. Waarmee kritisch vermogen en de m/v-balans waren gegarandeerd. ED-collega en vomgever Harold Straatman bepaalde vijf jaar lang het fraaie beeld van FRITS, gevolgd door Menno Boon. Marketeer Harald van Schie was onze steun en toeverlaat. De collega’s van sales bleven naar nieuwe wegen zoeken, aangevoerd door manager Dorothe Remmits. In al die tijd droeg een enthousiast team van professionele freelancers bij aan de hoogwaardige kwaliteit van de verhalen en de fotografie. Werp voor hun namen een blik in het colofon links. FRITS groeide weliswaar uit tot een sterk merk en een hooggewaardeerd en goedgelezen magazine, we bleven toch vooral het resultaat van mensenwerk, voor en achter de schermen. In Eindhoven en omgeving leven, wonen en werken krachtige mensen die er samen iets van willen maken. FRITS was slechts een weerslag van die drive en dynamiek. Daarin hebben wij onze rol gespeeld, het succes van Eindhoven en de regio is niet bepaald onze verdienste, maar het was wel dankbaar om als platform te dienen. Wij danken iedereen voor het vertrouwen in ons en de samenwerking met ons bij het opstuwen van onze stad en regio in de vaart der volkeren! In het bijzonder onze abonnees, waarvan het aantal nog immer groeiende was! Wij wensen u veel leesplezier met deze FRITS, fijne feestdagen en een gezond nieuwjaar.

Hans Matheeuwsen
Redactioneel Manager

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
No Comments

Helaas kan niet op deze website worden gereageerd op artikelen. Ga hiervoor naar onze social media kanalen.